Articles Posted in the " AdWords " Category

  • Keywords nodig? Start een DSA campagne

    Je denkt dat je alle keywords hebt en alles netjes hebt onderverdeeld. En dat je zelfs ook de beste longtail keywords heb toegevoegd in je campagne. Dat heb je het helemaal mis! Met een Dynamic Search Campagne (DSA) weet je zeker dat je vrijwel alle keywords target. In een paar simpele stappen wordt je account […]


  • Cross device conversies meten

    We weten allemaal dat mobiel belangrijk is. Maar je hoort veel bedrijven “klagen” dat de conversie via mobiel tegenvallen en dat desktop nog steeds vele malen beter is. Dit wil niet zeggen dat je dan maar moet stoppen met adverteren op mobiel. In tegendeel, wellicht moet je juist meer op mobiel adverteren. Met cross device […]


  • Paid presteert beter dan organic in Google

    IAB Nederland heeft een onderzoek gedaan naar de verschillen tussen betaalde en organische klikken. Uit dit onderzoek blijk dat betaalde klikken beter presteren dan de organische kikken. Tevens komt uit het onderzoek naar voren dat de CPC’s weer verder zijn gestegen voor topposities.


  • Meer telefoontjes met alleen bellen campagne

    Iedereen weet dat mobiel steeds groter en groter wordt. Daarom wordt adverteren op mobiel ook steeds belangrijker. Bij AdWords is het al mogelijk om advertenties aan te maken die alleen op mobiele apparaten zichtbaar zijn. Verder was het ook al mogelijk om je telefoonnummer toe te voegen, zodat uw potentiële klanten gelijk kunnen bellen. Nu […]



  • 8 tips voor een optimale Google Shopping campagne

    Sinds de intrede van Google Shopping zien veel webshops de omzet stijgen. Daarnaast heeft Google Shopping ook veel voordelen. Dankzij de afbeeldingen vallen deze advertenties op. De CPC is ook vaak lager dan de reguliere tekstadvertenties. Om Google Shopping optimaal te gebruiken staan hieronder 8 tips op meer uit je Google Shopping advertenties te halen.


  • Voorspel het aantal Google AdWords conversies

    Met de zoekwoordplanner van Google AdWords kan je aan nieuwe zoekwoorden komen. De zoekwoordplanner geeft ook aan hoeveel dit zoekwoord ongeveer wordt getoond en wat ongeveer de CPC zal zijn. Wanneer je dan deze zoekwoorden in je AdWords hebt geïmplementeerd dan is het ook belangrijk om te weten welke woorden er converteren. In de zoekwoordplanner […]


  • Exact en zinsdeel zoekwoorden gaan op de schop

    Vorige week maakte Google bekent dat de exacte en zinsdeel zoekwoorden op de schop gaan. Voor veel mensen zal er niet veel veranderen, maar voor sommige wel. Wanneer je dit zoekwoord heb ingesteld [witte auto’s] dan wordt dit zoekwoord ook getriggerd als er bijvoorbeeld gezocht wordt op witte autos.


  • AdWords kosten met 21% gestegen

    AdWords is voor heel veel webshops hét kanaal waar conversie wordt behaald. Maar we zien de kosten iedere jaar weer stijgen. We gaan steeds meer betalen voor een klik. Uit een onderzoek van Covario blijkt dat we in kwartaal 2 van 2014 21% meer kwijt waren aan een klik dan in kwartaal 2 van 2013.


  • Hoe werkt de AdWords veiling?

    Voor een leek is Google AdWords één groot doolhof. En dan zijn er telkens ook de vele veranderingen en nieuwe functies. Een van de belangrijkste onderdelen is hoe de veiling werkt. Oftewel welke onderdelen zijn er van invloed om een positie te behalen? Om dit ook voor beginners duidelijk te maken, heeft Google zojuist een […]