Aanbiedingen tonen met Google AdWords Ad customizers

ad-customizers-googleGoogle AdWords blijft zich ontwikkelen. Sinds kort heeft Google AdWords Ad customizers geïntroduceerd. Met Ad Customizers kan je specifieke data laten importeren in je adds. Bijvoorbeeld je hebt deze maand een actie lopen, dan kan je dit automatisch laten aftellen.

Laat zien wanneer je actie verloopt

Acties zijn belangrijke conversie triggers in je webshop. Maar vaak ziet men pas in de webshop de acties en tot wanneer de actie loopt. Nu kan je in jouw advertentie laten zien wanneer de actie verloopt. Dit kan je simpel doen door een parameter in je advertentie te plaatsen. Een voorbeeld van een countdown:

{=COUNTDOWN(“2015/01/31 23:59:59″,”nl”,10)}

Er zijn een aantal variabele die je moet invullen. Het begint met de einddatum. De volgorde van de datum is yyyy/mm/dd vervolgens het tijdstip hh/mm/ss. Vervolgens kies je de taal. bij deze is dat Nederlands, Dat staat er bijvoorbeeld “Nog 3 dagen in de aanbieding!” in plaats van “Nog 3 days in de aanbieding!”. Vervolgens hoeveel dagen van te voren dit in de advertentie wordt vertoont. Deze countdown wordt dus pas getoond vanaf 22 januari.
google-ad-customizers-discount-countdown-korting-aftellen

Meer mogelijkheden met Ad Customizers

Naast de countdown kan je met Ad Custmizers nog meer data in je ad laten zien. Denk bijvoorbeeld aan procentuele korting. Op het een product geef je misschien 20% korting en bij de andere weer 70%. Dit kan je ook in je advertenties laten zijn. Verder kan je ook de verschillende prijzen in je advertenties laten zien.

ad-cutomizers-price-prijs

Hieronder een video die Google heeft gemaakt voor het toepassen van Ad customizers.