Beschrijvingen van je sitelinks aanpassen

Er is weer een nieuwe feature bijgekomen in Google AdWords. Je kan nu zelf bepalen welke tekst bij de sitelinks komen te staan. Voorheen werd dit automatich gedaan, maar nu kan je dit zelf bepalen. Sinds de introductie van Enhanced Campagne is Google intensiever bezig geweest om AdWords te optimaliseren. Vanaf 22 juli worden alle AdWords accounts automatisch omgezet naar Enhanced campagne, als je dit nog niet hebt gedaan. Ik vindt dit een zeer goede toevoging, want er zijn nu heel veel extra mogelijkheden.

Sitelinks beschrijvingen

Het toevoegen van sitelinks geeft je advertentie al meer zichtbaarheid. Met deze toevoeging is er nog meer mogelijk. Zo kan je de sitelinks gaan gebruiken om je acties te promoten of je service beter uit te leggen. In het voorbeeld zie je bijvoorbeeld sitelinks met acties en de usp’s worden beter gecommuniceerd.

Sitelinks beschrijvingen 2

Als je sitelinks wil toevoegen krijg je de mogelijkheid om de beschrijvingen toe te voegen. Er zijn nog wel een aantal beperkingen:

  • De sitelinks mogen niet in strijd zijn met duplicate sitelink URL poilicy
  • Je kan geen zoekwoorden toevoegen
  • De tekst mag niet hetzelfde zijn als in andere campagnes en advertentiegroepen
  • Het is ook mogelijk om 2 sitelinks weer te geven

Ik vindt dit een uitstekende toevoeging. Hiermee kan je nog gerichter sommige sites, producten, service, etc uit lichten.