Google AdWords komt met Estimated Top Page Bid

Google AdWords heeft een nieuwe statistiek “Estimated top of page bid” oftewel “Geschat bod voor bovenaan de pagina”. Dit liet Google gisteren weten op hun AdWords blog. Tevens kun je nu ook zien wat de minimale CPC is om op de eerste pagina te komen. Voor de online marketeer en de AdWords specialisten kan dit een interessante toevoeging. Naturrlijk moet je niet blindstaren op deze CPC’s, want ze hoeven niet altijd nauwkeurig te zijn. Tenslotte wil Google ook geld verdienen. Maar het kan nog steeds als goede schatting worden gebruikt.

Deze statistieken staan niet standaard in AdWords vermeld. Deze moet je nog handmatig instellen. De volgende stappen moet je ondernemen:

  1. Ga naar het tabblad ‘Zoekwoorden’.
  2. Klik op de knop ‘Kolommen’.
  3. Selecteer ‘Kolommen aanpassen’ in de vervolgkeuzelijst.
  4. Vink het selectievakje ‘Gesch. bod voor boven aan pagina’ aan en klik op ‘Opslaan’.

Nadat je dit hebt ingesteld verschijnen deze statistieken aan de rechterkant. Om de positie te veranderen, bijvoorbeeld naast je CPC te zetten, kan je dit aanpassen bij “kolommen aanpassen”. Aan de rechterkant kan je de groene balken verschuiven naar je gewenste positie.