Hoe werkt de AdWords veiling?

Hal-Varian-Google-Adwords-Adrank
Voor een leek is Google AdWords één groot doolhof. En dan zijn er telkens ook de vele veranderingen en nieuwe functies. Een van de belangrijkste onderdelen is hoe de veiling werkt. Oftewel welke onderdelen zijn er van invloed om een positie te behalen? Om dit ook voor beginners duidelijk te maken, heeft Google zojuist een video gepubliceerd. In deze video legt Hal Varian van Google uit, hoe de AdWords veilig werkt.

Google AdWords Quality Score Whitepaper

Wanneer je begint met Google AdWords wordt je ook gelijk geconfronteerd met de Quality Score. De Quality Score is altijd in nevelen gehuld, over de vraag wat beïnvloed deze score? Er zijn 3 belangrijke onderdelen die zeker van invloed zijn op de Quality score:

  • Advertentie relevantie
  • Bestemmingspagina
  • Verwachte CTR

Om een overzicht te maken welke onderdelen van invloed zijn op de Quality Score, heeft Google alles in een whitepaper gezet. In deze Google AdWords Whitepaper, wordt ieder onderdeel stap voor stap uitgelegd. Deze whitepaper is een prima startersgids of naslagwerk om met Google AdWords aan de slag te gaan. De Quality Score is niet een momentopname, maar is de totale score van het zoekwoord.