Keywords nodig? Start een DSA campagne

Google AdWords DSAJe denkt dat je alle keywords hebt en alles netjes hebt onderverdeeld. En dat je zelfs ook de beste longtail keywords heb toegevoegd in je campagne. Dat heb je het helemaal mis! Met een Dynamic Search Campagne (DSA) weet je zeker dat je vrijwel alle keywords target. In een paar simpele stappen wordt je account opeens verrijkt met duizenden of zelfs miljoenen nieuwe keywords.

Opzetten van een DSA campagne

Het opzetten van een DSA campagne is binnen een paar stappen gedaan.

  1. Maak een nieuwe campagne aan en kies voor ‘Alleen in zoeknetwerk’ (Search network only).
  2. Kies vervolgens voor ‘Dynamische zoekadvertenties’ (Dynamic Search Ads).
  3. Vul vervolgens je domeinnaam in.
  4. En vervolgens vul je de overige informatie in op wie en wat je wilt targeten.

Je campagne is nu opgezet. We kunnen nu beginnen met het opzetten van een advertentiegroep.

  1. Geef je advertentiegroep een naam
  2. Kies vervolgens welke categorieën je wilt targeten of urls van de website.
  3. Maak vervolgens je advertentie. De header wordt dynamisch gegenereerd. Alleen regel 1 en 2 moet je invullen en de display url.
  4. En klaar is Kees!

DSA Campagne tips

Alles staat nu ingesteld, maar waarschijnlijk target je nu ook heel veel zoekwooden die niet interessant voor je zijn. Of je wilt liever een onderscheid maken tussen verschillende producten. Hieronder heb ik een aantal optimalisatie tips voor je DSA campagne.

  1. Sluit ook urls uit waar je niet op wilt adverteren.
  2. Negatieve zoekwoorden toevoegen.
  3. Maak meerdere advertiegroepen aan voor diverse categorieën.
  4. Maak nog een ad aan om te kunnen testen.
  5. Begin niet te hoog met bieden, maar doe dit geleidelijk.