Nieuwe AdWords: App advertenties en betere UI

nieuwe-google-app-advertenties
Gisteren gaf het team van Google AdWords een presentatie over de nieuwe AdWords: ‘Step into AdWords’. In deze halfuur durende presentatie kwamen een aantal nieuwe functies aanbod. De nieuwe functies zijn niet zo spectaculair. De UI is verbeterd en er is een uitbreiding met het adverteren voor je apps.

App advertenties

Een belangrijke vernieuwing is de uitbreiding van app advertenties. Het was al mogelijk om je app te adverteren in het Google Search Network en via AdMob, maar er is nu een uitbreiding naar Google Display Network en YouTube.

Een belangrijke toevoeging is het deeplinken van je add in je app. Bijvoorbeeld als je de HotelTonight app hebt geïnstalleerd en je zoekt naar “hotels San Fransisco”. In Google verschijnt een advertentie van je app met een deeplink naar alle hotels in San Fransisco.

Google-App-Add-mobile

Nieuwe User Interface

Google AdWords krijgt ook een aanpassing in de UI. Hieronder staan een aantal nieuwe interface tools.

Bulk Aanpassingen: Met deze functie kan je nu heel gemakkelijk grote aanpassingen doen zoals roulerende advertentie en locaties.

Automatisch bieden: Het is nu al mogelijk om het aantal klikken te maximaliseren in een bepaald budget. Nu kan je dit ook doen op het aantal conversies en de totale waarde van de conversie.

Geavanceerde rapporten: Met een drag-en-drop- systeem kan je nu heel makkelijk gegevens met elkaar vergelijken. Zo kan je nu heel makkelijk grafieken en tabellen maken die je direct kunt downloaden.

drag-and-drop-adwords

Concepten en experimenten: Met dit eigen “AdWords laboratorium” kan je concepten en experimenten maken. Hier kan je bijvoorbeeld een split-test uitvoeren met een gedeelte van je verkeer om de werkelijke impact te meten. Dit lijkt op de AdWords Campagne Experimenten.

Estimated Total Conversions

Deze feature is al een tijdje actief, maar Google Beloofde dat er meer in deze functie wordt geïnvesteerd. Maar er werd niks gezegd wanneer en wat de nieuwe features worden.

Wil je de presentatie terug zien? Bekijk dan onderstaande video.