Tekstadvertenties en PLA is de winnende combinatie

google-tekst-advertenties-en-pla
Sinds enkele maanden is het nu ook mogelijk om je Google Merchant Center te koppelen met AdWords. Hierdoor worden de producten ook getoond in de advertenties. Daarnaast heb je ook de reguliere tekstadvertenties. Uit een onderzoek van Google in samenwerking met Millward Brown Digital blijkt nu dat een combinatie van deze 2 de winnende is. Als men in Google zoekt naar een product en ze zien zowel een tekstadvertentie als een afbeelding, zijn meer geneigd om tot een aankoop te gaan. Dit toont maar weer hoe belangrijk Google Shopping is en dat de productfeed in orde moet zijn.

Andere resultate uit het onderzoek zijn dat dat PLA’s

  • Verhoogd naamsbekendheid: Wanneer mensen zowel de PLA’s als de tekstadvertenties te zien kijgen, zij in de komende 30 dagen de kans met 75% wordt verhoogd dat men op zoek gaat naar dit merk
  • Meer btreokkenheid creëert: Dit verhoogt de kans met 90% dat zij de website gaan bezoeken. Dit verhoogd ook de kans dat men de productpagina’s bezoekt en producten in de winkelwagen plaatsten.
  • Lijdt to meer conversie: De kans op een conversie wordt met 83% verhoogdt als zij zowel een tekstadvertentie als een productadvertentie zien.

text-ads-and-product-listing-ads_products