Voorspel het aantal Google AdWords conversies

analyse-graph
Met de zoekwoordplanner van Google AdWords kan je aan nieuwe zoekwoorden komen. De zoekwoordplanner geeft ook aan hoeveel dit zoekwoord ongeveer wordt getoond en wat ongeveer de CPC zal zijn. Wanneer je dan deze zoekwoorden in je AdWords hebt geïmplementeerd dan is het ook belangrijk om te weten welke woorden er converteren. In de zoekwoordplanner van Google AdWords kan je nu ook een analyse maken met de verwachte AdWords conversies.

Voorspel het aantal AdWords conversies

Wanneer je in Google AdWords zit en naar de zoekwoordplanner gaat, kies dan voor de optie ‘Verkeerprognoses ontvangen voor een lijst met zoekwoorden’. Hier vul je een aantal zoekwoorden in. Heb je een shop met heel veel verschillende producten, groepeer dan je zoekwoorden die op elkaar lijken. Wanneer je dit hebt gedaan, krijg je een overzicht met divers data.

google-adwords-zoekwoordplanner-conversies

Google gebruikt de historie van een account om tot deze data te komen. Je kan de conversiepercentage en de gemiddelde bestelwaarde aanpassen. Google rekent dan automatisch wat dan de verwachte conversies zijn en dus wat de ROAS is.

Deze tool moet iedereen gebruiken die aan conversieoptimalisatie doet. Zo zie je makkelijk op welke zoekwoorden de ROAS positief en kan je een AdWords conversie strategie opzetten.