Boek: Great to Cool

Het boek Great to Cool is geschreven door René C.W. Boender. Rene is een inspirator geweest voor grote bedrijven. Hij heeft dit boek geschreven om ondernemers inspiraties te geven om een brand cool te maken.

Indeling

De indeling van het boek bestaat uit tientallen onderdelen. Elk onderdeel wordt in 1 of 2 pagina’s uitgelegd. Een aantal voorbeelden van onderdelen/hoofdstukken:
– De B’s Rule
– Ga op Ideeënsafari
– Vraag het de crowd
– Ben jij wel in je element?

Het zijn korte stukjes die je aan het denken zet. Rene zorgt er zo voor dat je na elk hoofdstuk even gaat nadenken hoe de situatie bij jou is.

3″12″E

Het boek begint direct met de 3″12″E principe. Dit houdt in dat binenn 3 seconden je de eerste ja moet hebben. Na 12 seconden de tweede ja. De E staat voor eeuwigheid. Daarna wil je dat jou klant/prospect jouw naam blijft herinenneren en dus in de toekomst zal overwegen om een product te kopen.

Vooral doen

Het boek gaat er vanauit dat de wilskracht het belangrijkste is om een onderneming te beginnen en/of te vergroten. Alle ondernemers zijn voorzien van wilskracht en durf, want anders zal je nooit een eigen onderneming gaan beginnen.

Conclusie

Het is een aardig boek om te lezen. Maar zo als ik al zei het gaat vooral om de inspiraties te ontplooien en daarna dit uit te werken. De wilskracht is van grote essentie.