Boek: Hyves: van 3 naar 10.000.000 vrienden

Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe een bedrijf is begonnen en uiteindelijk een hele grote onderneming is geworden. Van het grootste sociale netwerk in Nederland is dan ook eindelijk een boek verschenen. Raymond Spanjar, schrijver en mede-oprichter van Hyves, vertelt in in dit boek de start van Hyves en de uiteindelijke verkoop aan TMG. Al vanaf het ontstaan hield Raymond Spanjar allerlei leuke gebeurtenissen bij met het idee om er ooit een boek over te schrijven. En gelukkig heeft hij dit gedaan! Vanaf begin tot aan het einde heeft dit boek mij geboeid. Vooral de mailtjes die af en toe verschijnen en de gebeurtenissen op de grote feesten in Cannes is leuk om te lezen. Ik vind het een echte aanrader!

Bluffen, feesten en vooral genieten

Een jongensdroom is voor Raymond Spanjar uitgekomen: nog een succesvolle website/social network opzetten na iex.nl en een boek schrijven. Raymond hield zich niet in met het schrijven in dit boek. Zo lees je hoe de feesten bij de MTV Awards gaan en hoe chic het leven in Cannes is met bubbels op het terras. Maar ook het bluffen komt aanbod.

De verkoop

Een van de leukste onderdelen van het boek vond ik hoe het Hyves team het proces van de verkoop doorliep. Het Hyves team laat zich niet zomaar om praten en daar heeft Leendert een grote bijdrage aangeleverd. Zonder hem was Hyves misschien al lang verkocht en dat voor maar een paar miljoen. Nu hebben ze met het lange wachten toch een mooi bedrag opgehaald van ongeveer 50 miljoen euro.

Aanrader

Ik vind dit boek een echte aanrader. Voor iedereen die iets met ondernemen, verkopen en Hyves heeft (dus bijna iedereen) moet dit boek hebben. Het leest lekker en na het lezen van dit boek wil je ook dit avontuur beleven.