Boek: Connect!


In het boek Connect! van Menno Lanting wordt beschreven wat de impact van social media is als bedrijven dit gaan toepassen. Alle social media kanalen komen aan bod zoals: Twitter, Facebook, LinkedIn en Twitter. Op een enthousiaste manier en met veel goede praktijkvoorbeelden beschrijft Menno Lanting hoe bedrijven social media hebben ingezet en waar bedrijven op moeten letten.

Voor veel bedrijven is social media nog een grote onbekende. Daarnaast zijn de bedrijven ook bang dat ze opeens alles moeten communiceren.  Menno Lanting wil met het boek Connect! duidelijk maken wat social media inhoud en hoe dit te gebruiken. Het lukt hem best goed om dit over te brengen. In het begin wordt uitgelegd wat nu het grote verschil is met social media en de oude vorm van marketing. Dit geeft al deels een goed beeld dat social media een andere benadering moet krijgen dan de traditionele marketing.

In het boek komen praktijkvoorbeelden voor die dit boek zeer leerzaam maakt. Zo is er een voorbeeld van een ceo die dan moet twitteren dat hij in Londen is, maar dat dit gevoelige informatie is voor de concurrenten. Het is daarom ook belangrijk om een beleid te maken per social media kanaal wat er gecommuniceerd moet worden.

Menoo Lanting kijkt in dit boek een paar jaar vooruit wat dan de ontwikkelingen zijn in social media, bijvoorbeeld social shopping. Als je naar een winkel loopt voor een tv en je kan geen keuze maken welke je moet kiezen. Dan maak je een foto en met een app bekijk je welke het beste is. Dit is er al deels met de barcodescanner, maar het zal betekenen dat dit in de toekomst meer gebruikt gaat worden.

Het boek Connect! is een echte aanrader voor marketeers die de online wereld willen betreden. Het boek geeft goede praktijkvoorbeelden en tips om social media toe te passen voor bedrijven.