E-mail Benchmark 2014: Meer investeren in e-mailmarketing

e-mail benchmark 2014
In 2014 willen zo’n 43% van de marketeers meer in e-mailmarketing gaan investeren. Dat blijkt uit het jaarlijks onderzoek van E-Village. In het E-mail Benchmark 2014 staat ook dat 84% van de ondervraagde zich gaat focussen op e-mailmarketing. E-mailmarketing wordt dus steeds serieuzer genomen en grote bedrijven hebben al een aantal specialisten in dienst.

Uitdagingen voor 2014

In 2014 blijven we niet stil zitten, maar gaan we e-mailmarketing verbeteren. De belangrijkste uitdaging voor 2014 is het beter segmenteren van klanten. Daarnaast gaan we de database koppelen aan de klantprofielen. Beide uitdagingen moeten zorgen voor relevantere e-mails en andere campagnes richting de klant. Dit moet uiteindelijk leiden in een hogere conversie.

email-uidagingen-2014

Open ratio en CTR

De eerste winst voor een e-mailmarketeer is het verhogen van de open ratio en de CTR. Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde open ratio 25,13% is en de gemiddelde CTR is 3,51%. Er is een verschil te zien tussen B2C en B2B. Zowel de open ratio als de CTR is bij B2B beter dan bij B2C.

Open ratio CTR B2B B2C

Beste verzendag

Het blijft moeilijk om een beste verzendag en vervolgens om een beste verzenduur te bepalen. Uit dit onderzoek blijkt dat vooral op donderdag veel e-mails worden verstuurd, dat betekent dus nog niet dat deze dag beter is. Nu blijkt dat zaterdag juist een een goede dag is om e-mails te verzenden. Zowel de open ratio als de CTR scoort het beste. De conversie daarentegen is niet meegenomen in dit onderzoek.

beste-verzendag

In het rapport staan nog veel meer gegevens. U kunt het volledige rapport downloaden via www.email-benchmark.nl