• Home »
  • Email »
  • Lijst groei en personaliastie grootste uitdagingen e-mailmarketing

Lijst groei en personaliastie grootste uitdagingen e-mailmarketing

ergenrnissen-op-het-werk
E-mailmarketing is een van de meest succesvolste kanalen voor webshops. Maar een goede e-mail strategie is daarbij essentieel. Hoe kom ik aan nieuwe inschrijvers, wanneer moet ik de mails verzenden, hoe persoonlijk kan ik de mails maken. Dit zijn enkele vraagstukken waar je aan moet denken als je gaat starten met e-mailen.

Lijst grootte

Zowel bij B2B als B2C bedrijven zorgt e-mailmarketing voor de nodige frustraties. Er zijn zoveel mogelijkheden met e-mail dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Waar begin je mee en hoe ga je jouw e-mail strategie verder inrichten? De grootste hersenkraker is: hoe zorg ik voor meer inschrijvingen? Want meer inschrijvingen resulteert veelal in meer omzet en e-mail is een van de beste conversie kanalen.

Personalisatie en analytics

Natuurlijk moet je een grote lijs met kwalitatieve mailadressen hebben, maar dat is pas het begin. Gegevens van jouw klanten zijn waardevol. Hoe heet jouw klant, wat is het geslacht, waar woont de klant, wat heeft de klant al besteld etc. Dit zijn waardevolle gegevens waar je specifieke mails voor kunt maken. Wat verder belangrijk is voor een effectieve e-mailmarketing strategie is het analyseren van je mails. Want vanuit de analyse kan je weer betere converterende mails versturen.

Dit zijn nog maar enkele onderdelen waar internet marketeers tegen aanlopen voor een goede e-mailmarketing strategie. Hieronder een lijst met met de belangrijkste problemen waar e-mailmarketeers tegen aanlopen.

grootse-uitdagingen-in-emailmarketing

Via: Emerce