Cross device conversies meten

apple-devices
We weten allemaal dat mobiel belangrijk is. Maar je hoort veel bedrijven “klagen” dat de conversie via mobiel tegenvallen en dat desktop nog steeds vele malen beter is. Dit wil niet zeggen dat je dan maar moet stoppen met adverteren op mobiel. In tegendeel, wellicht moet je juist meer op mobiel adverteren. Met cross device tracking van AdWords kan je dit achterhalen.

Mobiel vaak aan het begin van het koopproces

Mobiele apparaten worden vaak gebruikt om te oriënteren. Zit je in de trein dan pak je al snel je mobiel om het te shoppen. Sta je in de rij bij een Efteling attractie, dan check je Facebook en Nu.nl nog ff. Thuis ga je achter je laptop uiteindelijk dat ene shirtje kopen en voilá mobiel is betrokken geweest bij het koopproces.

Cross device tracking germany great britain

Volledig pdf

Cross device meten in AdWords

Het is heel makkelijk o je cross device conversies in AdWords te weten. Dit doe je door een kolom toe te voegen. Ga naar Kolommen -> Conversie -> Geschatte conversie via verschillende apparaten. Hiermee kan je dus makkelijk zien dat men eerste via bv. met een mobiel apparaat op een advertentie klikt en vervolgens op de laptop koopt. De gebruiker dient in beide sessies wel ingelogd te zijn. Je moet natuurlijk wel conversie tracking aan hebben staan :).

Wil je aan de slag gaan om cross device conversie te meten dan heeft Google een checklist gemaakt.