Aantal tips voor het maken van de Meta title en description

Er zijn altijd heel vragen over het maken van een Meta title en description. Hoevaak het zoekwoord erin moet zitten en op welke positie. Hoeveel tekens mogen je Meta title en description hebben. Omdat de title en description belangrijk zijn voor Google heb ik hieronder een aantal tips. De Meta Title en Description hebben dus een belangrijke invloed op je seo ranking en daarom heb ik een aantal tips op een rijtje gezet. Eventuele aanvullingen zijn altijd welkom!

Meta Title

De Meta title mag maximaal 66 tekens bevatten. Meer tekens mag, maar na 66 tekens hakt Google de tekst af en dat is natuurlijk jammer. Het belangrijkste zoekwoord moet op de eerste plaats staan. De zoekers kijken meestal naar het eerste woord. Bedrijven zoals KLM zetten hun merknaam op de eerste plaats. Dit kan alleen bij hele grote bedrijven. In deze titel moet je de bezoeker al pakken met je titel. Probeer in het kort te vermelden waarom ze bij jou moeten zijn, jouw usp’s bijvoorbeeld.

Meta Description

In je Meta Discription heb je iets mee ruimte om je Title uit te leggen. In de 160 tekens die je hebt zeg je nogmaals waarom ze bij jouw moeten kopen. Kies dus een usp die jouw concurrenten niet heeft. Het zoekwoord hoeft niet op de eerste plaats te komen. Het beste is dat je het zoekwoord na een aantal woorden vermeld. Het zoekwoord wordt namelijk ook dikgedrukt en dit valt op.

Hierboven heb ik een aantal tips gegeven waar je iig moet op letten wanneer je de Titels en description maakt. Mocht je niks invullen dan doet Google automatisch wat invullen.