B2B content marketing in 2015

Content-Creation-B2b
Content marketing gaat een steeds grotere rol spelen in B2B marketing. Content Marketing Institute kwam voor de vijfde keer met het rapport B2B Content Marketing 2015: Benchmarks, Budgets, and Trends – North America. Dit rapport gaat dus over de markt in Noord Amerika, maar geeft weel een paar interessante conclusies.

Steeds meer aandacht voor content

Uit dit onderzoek blijft dat de afgelopen 12 maanden bijna 75% meer content heeft geschreven dan vorig jaar. Hieruit blijkt dat de B2B dus ook meer investeer in content marketing en ook de mogelijkheden in zien. 16% Van de bedrijven publiceert dagelijks nieuwe content. En bijna 60% creëert ieder week nieuwe content.

Content-Creation-B2b

B2B Content marketing doelen

Content marketing wordt vooral gedaan voor branding (84%). Dit is niet een directe conversie doel. Wat mij betreft de belangrijkste KPI is, is de lead generatie. Dit staat op de tweede plek met 81%. Wat verder opvalt is dat er nog 1 conversie KPI is (Verkoop, 75%), voor de rest zijn het niet direct conversie. Zoals het creëren van meer loyaliteit.

B2B-content-marketing-doelen

Om deze doelen te meten, wordt vooral gekeken naar het bezoek (63%). Deze meting kunnen we vooral koppelen aan het vergroten van de naamsbekendheid. Vervolgens worden de KPI’s gemeten die vooral gericht zijn op conversies. Daarbij is de kwaliteit van de lead het belangrijkst.

B2B-Content-marketing-metingen

In het onderzoek staan veel meer conclusies. Bekijk hieronder het hele rapport.

Bron: Conten Marketing institurte