Location based marketing is de bom!

Location based marketing moet de shit worden in de komende jaren. Geen grote reclames meer in kranten of op televisie. Lokaal gerichte marketing moet het helemaal gaan worden.

De toekomstige marketing zal steeds meer doelgericht gaan worden. Oftewel er zal steeds meer sprake zijn van segmentatie. Richten men eerst alleen op mannen, nu wordt deze al gespecificeerd op mannen van 20-40 en wellicht strak wel ver op mannen tussen de 20-40 die voetballen en elk weekend gaan stappen.

Met tools als Foursquare wordt lokale bekendheid ook steeds belangrijker. Bedijven zorgen ervoor dat op de tools gevonden worden. De mensen zijn nu al niet meer weg te slaan van hun mobiele telefoons over de mogelijkheden. In de toekomst zal dit verder uitgebreid worden.

Straks gaan we alles regelen via de telefoon. Zijn we ergens in de stad dan kijken we op onze telefoon wat het dichtsbijzijnde restarant is. Er zijn nu alle vele apps die dit mogelijk maakt. Binnenkort zal je ook met je mobiele telefoon een tafel kunnen reserveren en misschien ook wel gelijk het menu.

Location based marketing wordt voor veel bedrijven een marketing tool om in te zetten.