Online marketing niet belangrijk genoeg voor scholen?

Het lijkt alsof de hogescholen en universiteiten online marketing links laten liggen. Op nog geen handvol hogescholen en universiteiten wordt geen aandacht besteed aan het thema online marketing, terwijl dit toch de toekomst is. Ik heb zelf wel zo’n opleiding gevolgd. Aan de Avans Hogeschool heb ik een half jaar een minor in online marketing gedaan en dit heeft me een goede basis gegeven.

Traditionele marketing dat werkt nog steeds, als je kijkt naar hoe weinig men aandacht besteed aan online marketing. De 4 p’s komen onderhand iedereen wel zijn strot uit en bij veel bedrijven is dit niet meer toepasbaar. Waarom wordt er dan geen aandacht besteed aan nieuwe media?

De meest voordehand liggende opmerking zou zijn dat men niet beseft hoe belangrijk online marketing is. De docenten vertrouwen nog steeds op de traditionele marketing en ze hebben geen idee wat online marketing inhoud. De jonge generatie wordt opgegroeid met internet. Zij hebben straks niks meer aan hoe je het best kan adverteren op de radio, tv of in de krant. Dit is straks allemaal op internet te vinden. Zij willen weten hoe je conversie kan genereren op het internet.

De eerste stappen zijn gezet dat een aantal hogescholen en universiteiten inzien dat online marketing belangrijk wordt. Naar mijn inziens is dit veel te laat en hadden ze dit een aantal jaren geleden moeten doen. Nu maar hopen dat de nieuwe generatie inziet dat internet het belangrijkst mediakanaal wordt.