Articles Posted in the " Online Marketing " Category

  • Fleurop.nl verkozen tot beste website

    Fleurop.nl is verkozen als beste website van 2014. Dit onderzoek wordt jaarlijks gedaan door WUA. In een jaar tijd gaven in totaal 8.900 respondenten hun oordeel over maar liefst 4,493 websites. Fleurop.nl blijft grote websites zoals. bol.com en zalando.nl ver voor.


  • Effectief zoeken in Google

    We zoeken heel wat op in Google, maar niet altijd effectief. We gaan wel steeds meer woorden gebruiken in onze zoekopdrachten, maar dit kan soms nog effectiever. Bijvoorbeeld je zoekt op “inception” maar je wilt niet de resultaten van de film Inception uitsluiten. Je zoekopdracht wordt dan “inception -movie”. Of je zoekt naar een site […]


  • Linkbuilding: contentverspreiging en infograpics meest effectief

    Bij een seo-strategie komen verschillende aspecten bij kijken. Een van deze aspecten is linkbuilding. Ook al gaan er verhalen rond dat linkbuilding niet meer belangrijk is, toch heeft dit nog effect op je rankings. Skyrocket heeft een onderzoek gedaan onder 315 marketeers met betrekking tot linkbuilding. Meest effectieve linkbuilding. De ondervraagden werd gevraag wat zij […]


  • Nieuw: Google My Business

    Gisteren kwam Google met een nieuw product: Google My Business. Google My Business (GMB) is eigenlijk een verzameling van verschillende Google producten. Wanneer je begint met GMB dan kan je hier je bedrijf toevoegen aan Google Maps en natuurlijk krijg je ook gelijk een Google+ account. Waarschijnlijk probeert Google met behulp van GMB Google+ nog […]



  • Hoe gaat Google om met 404 en 410 status?

    Iedereen komt ze wel een tegen de 404 pagina’s. Maar er zijn ook 410 pagina’s. Allereerst even kort uitleggen wat het verschil is tussen een 404 en een 410. Wanneer je een 404 fout/pagina krijgt dan betekent dat deze pagina tijdelijk niet gevonden kan worden. Wanneer je een 410 fout krijgt dan is de pagina […]


  • Wat is native advertising?

    Vorig jaar kwam het begrip native advertising in de de marketing wereld. Maar voor velen is dit nog een onbekend begrip. Toch wordt er veel van verwacht van native advertising in de komende jaren. En hoe kan je dit het beste uitleggen door middel van een infographic. Het banner-tijdperk is langzaam aan het uitsterven. Bijna […]


  • Meer online omzet en bestedingen in 2013

    Ondanks de slechte economische omstandigheden was het voor de webshops toch een succesvol jaar. De online omzet is in 2013 gestegen naar 10,6 miljard. In 2012 was dit nog 9,8 miljard. Daarentegen staat ook de toename in de online bestedingen. Deze steeg met 8,4%. In de toekomst zullen de bestedingen steeds meer verschuiven van offline […]


  • Wat is een betaalde link?

    De afgelopen maanden zijn er verschillende artikelen geschreven dat linkbuilding niet meer belangrijk is. Google heeft geprobeerd op haar algoritme zo aan te passen, dat alle links naar de site geen invloed meer hebben. Maar dit was toch veel te moeilijk. Links zouden niet meer zo belangrijk zijn. Maar toch is dit nog een van […]


  • Schrijf duidelijk en begrijpelijke content

    Goede content kan je veel omzet geven. Maar om goede en duidelijke content te schrijven is niet altijd gemakkelijk. Vooral niet als je in een technologische markt zit. Hier worden vaak moeilijke jargon woorden gebruikt. En deze wil je toch gebruiken in je teksten, maar dit leidt vaak tot ingewikkelde en moeilijk leesbare content. Matt […]