Schrijf duidelijk en begrijpelijke content

matt-cutts-writing-clarity-video
Goede content kan je veel omzet geven. Maar om goede en duidelijke content te schrijven is niet altijd gemakkelijk. Vooral niet als je in een technologische markt zit. Hier worden vaak moeilijke jargon woorden gebruikt. En deze wil je toch gebruiken in je teksten, maar dit leidt vaak tot ingewikkelde en moeilijk leesbare content. Matt Cutts heeft weer een video gepubliceerd hoe je content moet schrijven voor deze markt. De conclusie lijkt simpel: duidelijke en begrijpelijke content schrijven.

Om content te schrijven die duidelijk en begrijpelijk is voor je lezers is niet altijd even makkelijk. En vooral als je Nederlands niet zo goed is, zoals ik bijvoorbeeld :). Je komt er niet onderuit om content te schrijven met jargon taal er in. Matt Cutts geeft aan dat je de teksten toch zo moet kunnen schrijven dat een gemiddeld persoon de tekst kan lezen en begrijpen. Hij geeft dus aan dat je de juiste balans moeten vinden met het gebruiken van technische termen en dat de gemiddelde persoon de tekst begrijpt.

Om je teksten te controleren geeft hij ook een tip: lees de tekst hardop. Meestal haal je dan al kleine foutjes uit zoals overmatig gebruik van zoekwoorden.