SEO uitdagingen bureaus en klanten in 2014

budget-en-bestedingen-seo
We weten allemaal dat we aan SEO moeten doen. Maar dan komt altijd de vraag: Gaan wij dit intern oplossen of schakelen we een bureau in? Linkbird heeft een onderzoek gedaan naar 400 SEO en online marketing experts.

Seo anno 2014

Linkbird is een Duits bedrijf en heeft naar 10.000 SEO, online marketing en E-commerce experts een enquête gestuurd. Hier zijn 400 respondenten uitgekomen. Onder de respondenten is 55% een Duits bedrijf en 4% is een Nederlands bedrijf. Aangezien het grootste gedeelte van de ondervraagde uit Europa komt is dit ook representatief voor de Nederlandse markt.

Waarom schakelen bedrijven een SEO bureau in?

SEO is een belangrijk kanaal om meer bezoek te genereren. Dit is dan voor bedrijven ook de belangrijkste doelstelling. Dit heeft uiteindelijk effect op een hogere zichtbaarheid in Google. Wat de bedrijven dus “minder” belangrijk vinden is lead generatie en ROI. Dit verbaasd mij enigszins, omdat je uiteindelijk doel toch altijd het creëren is van een hogere omzet. Meer bezoeken leidt meestal naar een hogere omzet en meer leads, maar toch raar dat dit niet bij iedereen KPI nummer 1 is.

Wat zijn de uitdagingen en doelstelling voor klanten en SEO bureaus?

Bedrijven gaan op zoek naar een SEO bureau als er intern te weinig middelen of expertise is. Wanneer ondernemingen dan naar een SEO bureau op zoek gaan, dan wil men dat het bedrijf transparant is. Hoe wordt de SEO aangepakt en wordt er geen gebruik gemaakt van black hat SEO? En wat hierbij aansluit is of het bedrijf ook een adequate dienst levert.

Als we kijken naar de doelstellingen van zowel de klant als het SEO bureau, dan staat een hogere omzet bij beide op nummer 1. Eerder werd aangegeven dat bedrijven als doelstelling hadden op meer bezoekers te genereren. Wellicht zijn de doelstellingen anders, als een bedrijf in gesprek gaat met een SEO bureau.

Infographic-seo-bureaus-2014

Via: Frankwatching