Yonego komt met call tracking

Het online marketing bureau Yonego komt met oplossing voor telefonische verkopen die via onlien marketing zijn ontstaan. Veel bedrijven hebben problemen om omzet te meten die ontstaan zijn via online marketing, maar die via de telefoon wordt afgehandel. Veel bedrijven hebben dus ook moeite om de juiste ROI te meten van online marketing. Yonego probeert dit probleem te teckelen en komt daarom met call tracking.

Joris Toonders, oprichter van Yonego, over call tracking: “Wij vinden het essentieel dat alle kanalen zo inzichtelijk mogelijk zijn. We zijn dan ook zeer verheugd dat we deze oplossing aan onze klanten kunnen bieden.” Yonego is het eerste bedrijf in Nederland die met deze oplossing komt.

Hoe werkt het?

Call tracking werkt in principe heel eenvoudig. Er wordt een telefoonnummer aangemaakt die gekoppeld wordt aan een bestaand nummer. Het telefoonnummer wordt op een plek in de website geplaatst, bijvoorbeeld op een pagina met aanbiedingen, en wordt gelinkt aan het huidige nummer. Zo kan men de conversie via online marketing achterhalen die via de telefoon komt.

Call tracking zit nog in de beginfase, maar zal veel bedrijven helpen om een goede ROI te meten.