Terugblik op De Dagen

Op dinsdag 19 en woensdag 20 april vond in de Jaarbeurs in Utrecht de beurs De Dagen plaats. Deze beurs was uiteindelijk onderverdeeld in 3 verschillende beurzen namelijk: De E-Commerce dagen, De Marketing dagen en De Klantcontact dagen. Tijdens de beurs waren er zeer veel sessies waar je nieuwe ideeën op kon doen. Ook stonden er tientallen bedrijven die hun product aan de man wilde brengen. Hieronder een kort overzichtje wat ik van de beurs vond en nog interessante presentaties.

Interessante sessies

Ik ebn op dinsdag 19 april naar deze beurs gegaan. Ik heb deze dag uiteindelijk 3 sessies bijgewoond namelijk:

  • Slim adverteren op affiliates en vergelijkers door Matthijs Jorissen van Shop2Market
  • SEO voor webwinkels door Peter van der Graaf van Search Specialist
  • Social Media 3.0 buzz -> bereik -> boeien -> binden -> best buy door Patrick Petersen van Beeckestijn Business School

Bij alle 3 de sessies ben ik naar huis gegaan met het idee dat ik er van geleerd heb. De sessie voor affiliates was voor mij interessant omdat ik wilde weten of affiliates ook voor de B2B market een interessante markt is. En voor B2B is er een markt voor affiliates alleen moet je de juiste pagina’s vinden. Een belangrijke tip is dat veel werknemers in hun prove tijd op zoek gaan. Daarom is B2B niet tussen 9 en 5 maar tussen 5 en 10.

De tweede sessies ging over seo voor webshop. Tijdens deze sessies heb ik vooral veel geleerd over duplicate content en hoe je linkbuilding moet aanpakken. Duplicate content is voor een webshop altijd lastig om te vermeiden, omdat producten in meerdere pagina’s kan voorkomen. Daarom moet je zo veel mogelijk unieke teksten schrijven voor een betere seo. Wanneer je interne linkbuilding gaat toepassen is het belangrijk om een goede hiërarchie te maken. De links op de homepage hebben meer waarde dan links op een productpagina.

De derde en laatste sessie was van Patrick Peterson over social media 3.0. De komende jaren komt er een nieuwe tijd aan voor social media marketing. De komende jaren staat in het teken van boeien, beleven, buzz, bereiken en binden. Het tijdperk van aanwezig zijn en actiever er in worden is voor bij. Social media 3.0 wordt het tijdperk van doelgericht social media gaan inzetten. De klant moet geboeid worden en wil een belevenis hebben om uiteindelijk aan je bedrijf te binden.

Druk druk en nog een druk

Het was tijdens De Dagen best wel druk. Het was vooral druk bij de sessies die werden gegeven. Soms moest je een half uur van te voren er zijn, want anders had je geen plaats. Dit vond ik wel een nadeel van de beurs. Voor de rest was het gezellig druk.

Hieronder staan een aantal presentaties die op Slideshare zijn gezet.