WK Voetbal zorgt weer voor leuke gadgets

Gisteren is de WK koorts een beetje aangewakkerd door de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal. Na een matige maar zeer natte wedstrijd wonnen de Nederlanders hun eerste oefenwedstrijd nipt met 2-1 van Mexico. Maar wat mij vooral opviel is dat veel Nederlanders die aanwezig waren gadgets bij hadden die door de bierbrouwers weg gegeven worden.

Bavaria kwam als een van de eerste met een nieuwe gadget. Zij richten de pijlen deze keer op de vrouwen door met een sexy jurkje te komen genaamd Dutch Dress. Met een one-size fits all idee willen ze dat de vrouwen ook iets moois aandoen ipv grote t-shirts of iets dergelijks. Ik vind het een goede marketingstrategie dat Bavaria zich richt op de vrouwen. Hierdoor onderscheidt Bavaria zich met de andere biermerken. Wie weet krijgt Bavaria de vrouwen flink aan het bier drinken en is dit een nieuwe markt voor hen. En btw het ziet er allemaal mooi uit, maar wat wil je als je Sylvie hebt als fotomodel.

http://www.youtube.com/watch?v=hEVAJKgS9yg&feature=sub

Heineken kan natuurlijk niet achter blijven en komt met de Pletterpet. Het is weer zo’n ding om lekker veel lawaai te maken. Eerst dacht ik wat heb je nou aan zo’n ding, maar toen zag ik dat er een blaastoeter op zat en het maakt nog veel kabaal ook!

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=TL3tRBZv7QA]

Grolsch heeft ook een leuke gadget voor het WK gemaakt. Grolsch heeft een soort walking fridge gemaakt, wellicht met een knipoog naar Heineken, die op afstand is te besturen. Ik vind het een geweldig apparaat, maar er zit alleen een nadeel aan. Deze koelserver is alleen te winnen. Op de site van Grolsch wordt er elk uur een weg gegeven.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=ZGWoIUmVErw]

Ook Jupiler heeft dit jaar iets gemaakt voor het WK. Het gaat om de Jup Holland Jup t-shirt die je gratis krijgt bij een kratje Jupiler. Ik vind zelf dat het er goedkoop uit ziet, maar is wel makkelijk als er niks oranjes in de kast hangt.

Over het algemeen vind ik de commercial van Grolsch het grappigst, maar vind ik het jammer dat je deze alleen kunt winnen. Ik denk dat Heineken weer een product heeft gemaakt die ik over een aantal weken veelvuldig tegen kom.