Articles Posted in the " Social Media " Category

  • Infographic: Wie zijn online actiever, mannen of vrouwen?

    Er zijn al heel veel onderzoeken geweest wat de verschillen tussen mannen en vrouwen zijn. Bijvoorbeeld welk geslacht is slimmer en welke sterker? Deze onderzoeken zijn voor de marketing heel interessant. Want hier kunnen zij bepaalde marketingcampagnes voor opzetten. Wat zeker voor de marketingafdeling interessant is, is te achterhalen welke geslacht online het meest actief […]


  • Nederlanders weten veel van data analyse en sem

    Bij LinkedIn kan je aangeven waar je vaardigheden liggen. Ik heb er zelf ook een aantal vaardigheden opgegeven zoals SEO, AdWords, e-mailmarketing etc en gelukkig zijn er aantal mensen die dit onderstrepen :). LinkedIn heeft onlangs een lijst gepubliceerd met de top 25 vaardigheden. Ze hebben ook een lijst gemaakt over Nederlanders.


  • Infographic: Social Media Monitor Nederland

    Afgelopen week werd in Amsterdam voor de zevende keer het jaarlijkse Social Media Monitor gepresenteerd. Tijdens dit evenement wordt ook de top 3 van bedrijven bekent gemaakt die social media het beste implementeren. Dit jaar was ING de grote winnaar gevolgd door Coolblue en WNF. Tijdens dit evenement komen we ook weer nieuwe data te […]


  • Infographic: Nederlanders op LinkedIn

    Eindelijk is er weer een onderzoek gedaan naar Nederlanders op Social media. Veelal worden onderzoeken gedaan onder Amerikanen of grote Europese landen. Hier kan je natuurlijk al veel vanaf leiden, maar toch kunnen er weleens verschillende zitten tussen bijvoorbeeld Nederlanders en Amerikanen. In onderstaande infographic staat diverse data over het LinkedIn gebruik in Nederland


  • Online video verhoogt de conversie

    Veel bedrijven stellen vraagtekens bij het gebruik van online video’s en of dit van invloed is op de conversie. Bij deze het antwoord: online video’s verhoogt de conversie! Dit blijkt uit een infographic die Playforward heeft gemaakt over het online video gebruik in Nederland. Niet alleen je conversie wordt verhoogd, maar ook je vindbaarheid.


  • Twitter test nieuw design

    Vorig jaar ging Twitter naar de beurs en dat betekent dat er heel veel miljonairs zijn bijgekomen. Maar nu je als bedrijf de beurs staat, is het de bedoeling dat er nu winst gemaakt moet worden. En dat is nu het punt wat er bij Twitter fout gehad. Al jaren draait Twitter verlies ondanks dat […]



  • Adverteer met je Google+ berichten

    Google heeft nu eindelijk een mogelijkheid gevonden om Google+ belangrijk te maken en er geld mee te verdienen. Je kan namelijk je Google+ berichten promoten via het Google Display Netwerk. Het lijkt een beetje op de gesponsorde berichten zoals we die van Facebook kennen, maar dan adverteer je niet op Google+ maar op andere sites […]


  • Scholen en universiteiten nu ook op LinkedIn

    Gisteren maakte LinkedIn bekent dat ook scholen en universiteiten een eigen pagina kunnen maken. Door deze toevoeging kunnen toekomstige en huidige studenten op de hoogte worden gehouden van de activiteiten op scholen. Daarnaast kunnen nieuwe studenten kijken wat de carrièremogelijkheden zijn, door te kijken welke studenten de studie hebben afgerond en welke baan zij nu […]


  • Facebook Timeline voor bedrijven, wat nu?

    Facebook Timeline voor bedrijven, wat nu?

    En opeens was het het daar, op 29 februari 2012 kwam Facebook met Facebook Timeline voor bedrijvenpagina’s. Nog voordat Facebook haar presentatie zou gaan geven over de nieuwe Timeline, waren de eerste nieuwe Facebook Timeline pagina’s online. Het gaat om de pagina’s van Coca Cola en Starbucks. Deze bedrijven hebben blijkbaar achter de schermen samengewerkt […]