Twitter voor bedrijven

Een veel voorkomende vraag van bedrijven is, hoe gebruik ik Twitter en wat kan ik ermee. Het antwoord hierop is eigenlijk best simpel: COMMUNICEREN.

Door het gebruik maken van Twitter kan iedereen met elkaar communiceren. Onlangs deed ik en onderzoek voor Roosendaal24 om te onderzoeken of bedrijven in Roosendaal social media gebruiken. En het bleek dat de er maar weinig bedrijven in Roosendaal actief social media inzetten. De bedrijven die Twitter actief gebruikten, waren slechts een tiental bedrijven in Roosendaal.

De “oude marketing” van bedrijven die gebaseerd is om naar grote massa’s te communiceren is voorbij. Mensen willen graag een-op-een contact en niet als “doelgroep” worden benaderd. Twitter is een ideaal middel voor bedrijven om te communiceren naar hun klanten, prospect of suspects. Door het direct van bedrijf naar de klant te communiceren, voelt de klant zich meer serieus worden genomen en is het voor de klant ook persoonlijker. In het boek : Generatie Einstein ( hier later nog een artikel over) wordt beschreven dat de jeugd van tegenwoordig nauwelijks meer naar reclames kijken. Zij zijn opgegroeid dat er overal reclame is en willen niet in een “groep” worden gezet.

De bedrijven moeten Twitter vooral gebruiken om te communiceren met de klant. Voor de bedrijven kan het kosten besparen, omdat Twitter geen geld kost en direct (dus zonder brieven ed.) de klant te woord kan staan. Twitter geeft het bedrijf ook een persoonlijk karakter. Dus niet alleen bedrijven in Roosendaal aan de Twitter, alle bedrijven moeten aan de Twitter!