Coolblue begrijpt hoe je Facebook moet gebruiken

Ongeveer 3 maanden geleden had Coolblue enkele duizenden Likes op Facebook. Voor veel bedrijven nog te hoog gegrepen, maar Coolblue wilde meer. En toen kwam daar de actie die de Facebookkanaal van Coolblue op zijn kop zette. Met de Eindbaasactie gingen het aantal likes van ongeveer 15.000 binnen enkele dagen naar maar liefst 35.000! Oftewel 35.000 (potentiële) klanten. Coolblue zet Facebook niet alleen in voor acties maar ook voor service.

Acties

De Eindbaasactie was toch echt wel een knaller. Door Coolblue te liken en er voor te zorgen dat 2 van jou vrienden dit ook deden maakt je kans op een entertainment pakket van € 10.000,-. En dit kan snel gaan en vooral bij de jongens/mannen. Een ander voorbeeld van een actie was, dat ze een PS3 weggaven met Call od Duty: Modern Warfare 3 Hardened Edition. Het enige wat je moest doen was het bericht te liken. En binnen een uur waren er al 1700 likes! Als marketeer ga je ook gelijk denken of ze de kosten eruit halen. En dit is ze ook gelukt.

Service

Facebook is niet alleen maar bedoeld om te spammen met acties. Social media en dus Facebook zijn bedoeld om interactie met je klant te krijgen. En dit past Coolblue ook toe. Zij garanderen dat je binnen 30 minuten een antwoord krijgt van een Coolblue medewerker. Dit is misschien wel lang, maar als je nagaat als je een servicedesk wilt bellen en een vraag hebt duurt dit misschien wel langer en brengt dit meer irritaties met zich mee. Spam je “vrienden” dus niet alleen met acties, maar gebruik Facebook ook om ze te helpen.

Conclusie

Bij Coolblue begrijpen ze hoe ze Facebook moeten inzetten. Combineer je account met acties en service. Het enige wat ze nog missen is een shop. Maar dit zal lastig zijn met meer dan 50 shops. Maar je weet het maar nooit.