De 5 meest interessantste social media kanalen

Er zijn heel veel social media kanalen die bedrijven kunnen inzetten voor hun online strategie. Hieronder staan vijf interessante social medie kanalen.

1. You Tube

You Tube bestaat inmiddels al een aantal jaren en bijna iedereen kent You Tube. Een mooie gelegenheid dus om je bedrijf hierop te promoten. Een unieke gelegenheid om je producten of dienste te tonen aan een breder publiek. Laat van je bekende producten of diensten of waar het bedrijf het meeste rendement behaald en filmpje maken en dit tonen aan het publiek. Doe dit aub niet op een Tell Sell manier, maar doe iets aparts. Hierdoor kom je sneller in de publiciteit.

2. Twitter

Het mircoblog Twitter is de afgelopen jaren exponentieel gestegen. Sinds 2008 zit de groet van Twitter er acht in. Het laatste jaar komen ook steeds meer bedrijven er achter wat de waarde van Twitter is. Communiceren met de klant staat centraal bij Twitter. Op Twitter wordt er vast iedere dag over jouw product of dienst getwitterd. Via Twitter kom je er dus achter wat de klanten van jouw product of dienst vindt. Durf te communiceren met de klant en ga moeilijke of lastige vragen opmerkingen niet uit de weg.

3. Hyves/Facebook

Hyves en Facebook heb ik bij elkaar gezet, omdat beide ongeveer hetzelfde zijn. Hyves is wereldberoemd in Nederland en telt ook vele miljoenen leden. Facebook is daarentegen wereldwijd en heeft een groter bereik. Hyves is vooral interessant voor bedrijven die in Nederland zijn markt heeft. Facebook wordt steeds populairder en er nemen bij Facebook steeds meer mensen een account. Via dit kanaal kan je de klanten op de hoogte over aanbiedingen of eventueel nieuwe producten van uw bedrijf.

4. Blog

Een blog kan interessant zijn voor een bedrijf. Voordat je met een blog gaat beginnen moet je van te voren goed weten wat je op dit blog schrijft. Met een blog kan je met behulp van You Tube en Twitter communiceren naar de klanten. Zorg er ook voor dat bij je blog reacties kan plaatsten, omdat dit dan weer uitlokt voor communicatie.

5. Social games

Social games komt de laatste tijd in opmars. Via social games kun je een community maken. Deze community gaat zich dan hechten aan jouw bedrijf. Met social games laat je jouw klanten kennis maken met producten van je bedrijf. Oftewel met games creëer je een groep mensen die zich aan jouw bedrijf gaan hechten.

En zoals bij een ‘gewone” strategie, moet er hier ook een strategie gevolgd worden. Haak niet naar 1 of 2 maanden af als er nog maar weinig mensen je volgen. Geef het de tijd en probeer iedere week iets anders.