Articles Posted in the " Social Media " Category

  • Infographic: de social media bubbel

    Infographic: de social media bubbel

    Eerder schreef ik al over de eventuele social media bubbel die eraan zit te komen. Vorige week ging LinkedIn naar de beurs en de waarde steeg van 3,5 miljard naar ongeveer 10 miljard in 1 dag! Op korte termijn willen Facebook en Twitter ook naar de beurs om geld op te halen. Maar dit kan […]


  • Meeste LinkedIn accounts in Nederland

    Meeste LinkedIn accounts in Nederland

    In Nederland zijn de meeste LinkedIn accounts als je kijk naar de penetratiegraad. In totaal zijn er bijna 2,7 miljoen LinkedIn accounts aangemaakt in Nederland. Dat wil zeggen dat 16% van de Nederlands bevolking op LinkedIn zit. Grote landen als Verenigde Staten (15,3%), Engeland (10,3%) en Frankrijk (3,7%) staan ver achter Nederland.


  • Social Bakers komt met Facebook Places statistieken

    Social Bakers komt met Facebook Places statistieken

    Social Bakers kwam vandaag met een nieuwe statistieken voor Facebook Places. Vanaf vandaag kan je zien hoeveel keer er is ingecheckt via Facebook Places. Het is natuurlijk niet verrassend dat de meeste check-ins in de Verenigde Staten zijn. De koploper van Facebook Places is Chicago O’Hara International Airport met meer dan 200.000 check-ins en meer […]


  • Waar tweet jij over?

    Waar tweet jij over?

    Deze week kwam ik weer een leuke tool tegen. Het gaat over de Tweet Topic Explorer. Deze tool laat zien welke woorden je het vaakst gebruik met twitteren. Dus ook de woorden zoals “weer” “met” “toch” “gaan” etc komen erin voor. Dit is een leuke tool om af en toe te checken waar je allemaal […]


  • Welk Twitter profiel heb jij?

    Welk Twitter profiel heb jij?

    Ben jij een Newbie een Mensch of toch een B1tch op Twitter? In deze infographic worden 6 verschillende Twitter profielen beschreven. Als ik snel naar deze Twitter profielen kijk dan val ik onder het Maven profiel. Welk profiel ben jij? Laat het hieronder achter. Via: dailyinfographic.com


  • Waarom Facebook fans zo belangrijk zijn

    Waarom Facebook fans zo belangrijk zijn

    Je kan er als bedrijf nie tmeer om Facebook heen en dat is misschien maar goed ook. Het blijkt dat Facebook een steeds centralere rol in ons leven gaat spelen en misschien wel Google voorbij gaat. Daarom is het voor bedrijven belangrijk om ook op Facebook te staan. En dan zijn de fans natuurlijk het […]


  • Twitter is 24/7 klantenservice

    Twitter is 24/7 klantenservice

    Twitter wordt voor veel verschillende doeleinden gebruikt: nieuws, chatten, spam, reclames, en klantenservice. En vooral het laatste is ideaal voor bedrijven om te doen. Via Twitter kunnen de bedrijven heel makkelijk en snel communiceren met de klant en zijn de bedrijven 24/7 bereikbaar. Tover dus je belstudenten om naar Twitterstudenten.


  • Nieuw: Facebook statitics voor plaatsen

    Nieuw: Facebook statitics voor plaatsen

    Online marketeers opgelet! Op de site van SocialBakers kan je al zeer veel informatie vinden voor Facebook statistieken. Zij hebben de statistieken verder uitgebreid met Facebook Statistics for Cities. Je kon al het aantal Facebook gebruikers per continent en land zien, maar nu ook per plaats. Voor de online marketeers wordt het steeds interessanter om […]


  • Twitter in cijfers

    Twitter in cijfers

    Er zijn al aardig wat onderzoeken gedaan naar Twitter. Zo heeft de Colombia University ook een onderzoek gedaan en kwam met onderstaande slideshare. Er staan een aantal interessante zaken in zoals dat Twitter 10 keer meer TB nodig heeft dan Wall Street om draaiend te blijven . Ook zijn er een aantal leuke infographics in verwerkt. [slideshare […]


  • Leeftijden per sociale media

    Leeftijden per sociale media

    Het profiel van sociale media gebruikers is Europa is bijna overal gelijk. Alleen LinkedIn laat een iets wat afwijkende weergave zien. Bij LinkedIn is de doelgroep 15-24 jaar klein en 35-44 jaar groot ten opzichte van de ander sociale media kanalen. Facebook en Twitter komen redelijk overeen met elkaar op basis van accounts en leeftijden. […]