Twitter is 24/7 klantenservice

Twitter wordt voor veel verschillende doeleinden gebruikt: nieuws, chatten, spam, reclames, en klantenservice. En vooral het laatste is ideaal voor bedrijven om te doen. Via Twitter kunnen de bedrijven heel makkelijk en snel communiceren met de klant en zijn de bedrijven 24/7 bereikbaar. Tover dus je belstudenten om naar Twitterstudenten.

Ergenis

Er is de laatste tijd al veel gezegd over de klantenservice van verschillende bedrijven. Een aantal grote ergernissen op een rij. Via de telefoon maar geen antwoord krijgt op je vragen. De belstudenten snappen niks van het bedrijf en proberen via een omweg u te helpen. Een andere ergenis is, als de klant uren achter de telefoon zit en dat je dan € 0,50 per minuut moet betalen. Of dat je 10 keer wordt doorverbonden en nog steeds geen antwoord op je vraag hebt. Een echt bedrijf zorgt ervoor dat de klantenservice echt service is en niet als extra inkomstenbron fungeert.

Kan Twitter deze problemen verhelpen?

Nee. Twitter kan niet alle problemen oplossen, maar wel een aantal. Klanten willen altijd iets op het laatste moment weten en wel nu!. Via Twitter kost dit ook tijd en kan je niet a la minuut reageren. Je zal dus ook op Twitter niet per direct antwoord krijgen. Wel kan je ervoor zorgen dat de vragen direct bij een persoon komt die “gespecialiseerd” is. Klanten kunnen ook 24/7 terecht bij de bedrijven voor vragen. Natuurlijk worden de vragen ook niet om half 3 ‘s nachts beantwoord.

Wat moeten de bedrijven dan wel doen?

Bedrijven kunnen een “hastaglijst” publiceren voor specifieke vragen dus per categorie/product een hashtag aanmaken. Hierdoor komt de vragen gelijk bij de juiste personen. Bedrijven moeten van hun werknemers eisen dat binnen een bepaald tijdsbestek gereageerd wordt op de tweet.