Twitter test nieuw design

twitter-redesign
Vorig jaar ging Twitter naar de beurs en dat betekent dat er heel veel miljonairs zijn bijgekomen. Maar nu je als bedrijf de beurs staat, is het de bedoeling dat er nu winst gemaakt moet worden. En dat is nu het punt wat er bij Twitter fout gehad. Al jaren draait Twitter verlies ondanks dat de omzet stijgt. Misschien is dit dan een van de reden dat Twitter heeft besloten om het design aan te passen. Waarschijnlijk doen ze dit ook om zo meer ruimte te maken voor advertenties. Maar ja ze moeten ergens geld mee verdienen.

Design

twitter-redesign

Het design ziet er wat mij betreft prima uit. Veel onderdelen zien we terug vanuit Facebook en Google+. Een grote banner met daaronder de posts. We zien maar een deel van het design en het kan dus zo maar zijn dat we aan de rechterkant plek wordt vrij gemaakt voor advertenties. Misschien gaan zij hetzelfde model gebruiken als bij Facebook met bijvoorbeeld “aanbevolen volgers” of advertenties op basis van je tweets.

Mobiel

Nu vraag ik me wel af hoeveel procent van de Twitteraars nog inloggen op desktopversie. Als ik naar me zelf kijk is dit nog maar zelden en gebruik alleen de Twitter App. Nu kan ik niet zo snel vinden wat de verhouding is (als iemand dit weet , laat het mij weten!), maar denk ik toch dat het merendeel Twitter bezoekt via een smartphone of tablet. Dus ik ben benieuwd hoe ze dit design ook gaan doorvertalen naar de app.

Conclusie

Ik zie vooralsnog geen vernieuwd in het design ten opzichte van Facebook en Twitter. Het is wel een verbetering ten opzicht van het huidige design. Ik ben wel benieuwd hoe dit wordt vertaald naar de mobiele app.